یک توضیح مهم درباره گارانتی و دیدگاه افراد

نوشته شده توسط:AOTELI TIRES | ۰ دیدگاه

بنام خداوند جان آفرین 

 

آدینه شما بخیر و شادی  همراه با دعای فرج مولایمان (عج)

ببینید دوستان و خوانندگان سایت امیرران  ذکر چند نکته برای همه ضروری است تا از نحوه استفاده صحیح از تایر آگاهی یابیم این نکات با مشتریان ، نمایندگان اصلی و نمایندگان استان خود نیز در میان گذاشته و خواهیم گذاشت 

 

تا قبل از قانون جدید واردات مجدد کالاهای سازماندهی شده ، ما برای تایرهای خود 3 سال یا 50000کیلومتر گارانتی از طرف شرکت سازنده دریافت کرده بودیم که در شرایط نرمال این گارانتی صدق میکند و هر کدام زودتر فرا برسد گارانتی تمام خواهد شد 

 

شاید یک ماشین 3سال رانندگی به 30000کیلومتر برسد اما چون به 3 سال رسیده است گارانتی پایان یافته است  و یا برعکس  شاید یک خودرو در طول 2سال به 50000کیلومتر برسد و این به معنی پایان یافتن گارانتی درسال  دوم است 

 

نکته :  در شرایط نرمال و عادی هر ماشین می بایست سالانه 17000کیلومتر رانندگی کند تا یک ماشین عادی و نرمال محسوب شود  و شرکت هم برای این شرایط ، گارانتی لحاظ کرده است 

حال در نظر بگیرید : یک خودرو مسافرکش یا آژانس یا خطی  که شرایط  عادی و نرمال نیستند بیایند و بگویند تایر ما در طول 3 ماه آج آن به 10% یا کمتر رسیده است و فرضا 42000کیلومتر در طول 3 ماه رانندگی کرده ام  

خوب سوال اینجاست :  آیا این ماشین  شرایط عادی رفته است ؟    جواب : قطعا خیر    وقتی فردی با ماشین کار می کند و روزانه بیش از 400 کیلومتر با ماشین رانندگی  می کند باید بدانیم شرایط  نرمال و عادی را طی نکرده است 

خبله خوب باز هم تا رسیدن به 50000کیلومتر گارانتی آن پایان خواهد یافت یعنی چه 50000کیلومتر  را  در 1 ماه طی کند و چه در 3 سال طی کند    زمانیکه کیلومتر آن به 50000برسد گارانتی تمام است 

ضمن اینکه از سرعت 95 km  /H   هر چه سرعت بالاتر باشد تا میزان 30% ساییدگی تایر بیشتر می شود پس اگر ماشینی برای کار در شرایط سخت استفاده شود و راننده سرعت های غیر مجاز هم طی کند قطعا هر تایری پاسخگوی او نخواهد بود 

 

ضمنا بحث سیستم تعلیق و جلوبندی یک کار حرفه ای است که موارد بسیاری را شامل می شود که ساییدگی ها بصورت منظم و نا منظم روی تایر اثرات خود را بگذارد 

در طول یکساله گذشته مواردی انگشت شما ر  در کشور مشاهده گردید که همه آنها  مشافرکش ، ماشین خطی ، آژانس بودند که کار در شرایط  غیر نرمال را طی کرده بودند که همه آنها خود میدانستند تایرشان عالی کار کرده است اما برای کلمه گارانتی و 3 سال روانه نمایندگی شده بودند البته تعداد آنها 5 مورد بوده است و برای دویست و هشتاد هزار حلقه لاستیک بسیار ناچیز است 

اما اصلا تایری که به واقع خسارت در زمینه تولید تایر باشد اصلا نداشته ایم دقت فرمایید حتی یک مورد هم نداشته ایم 

 

خوب   اگر داستان بالا کاملا در اذهان جا  افتاد برویم سراغ 2 نکته  مهم 

نکته اول :

نماینده استان مرکزی جناب آقای خوشکنار  مدتی پیش از مسائلی رونمایی کرد راجع به اینکه بعضا نمایندگان ما بصورت تجربی مسائل و موارد ایراد های تایر یا فنی خودرو رامیدانند و اصول علمی را نمی دانند که باعث می شود ما ساعتها توضیح دهیم  

بهمین علت شرکت بر آن شد تا دوره های آموزشی را بزودی برگزار کند که نمایندگان اصلی آنقدر اطلاعات فنی خود را بالا ببرند و تحت آموزش های مختلف و پاس کردن امتحانات لازم بتوانند خود متخصص باشند که نیاز نباشد به شرکت با نماینده استان تماس بگیرند   خود بتوانند صریح و مسلط پاسخگوی مردم باشند و حتی بتوانند در صورت ایراد تایر و درصد آن را مشخص و پاسخگوی نیاز مردم باشند 

 

نکته دوم : 

در کارگروه دولت  متشکل از بزرگان واردکننده ، معاون وزیر ، معاون استاندارد ، معاون سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان ، دفتر شیمیایی و سلولزی وزارت خانه و   .......

تصمیم گرفته شد برای کلیه تایرها ی سواری . باری راهسازی کشاورزی صنعتی   5 سال گارانتی در نظر گرفته شود  منوط به اینکه اگر مصرف کننده 70% آج تایر را مصرف کرد دیگر گارانتی پایان پذیرفته است 

بیشتر این تصمیم برای این گرفته شده بود که خیلی از خودروها کیلومتر آنها خراب است ، یا دستکاری شده قبلا و  راننده جدید نمیداند و از این قبیل 

 

بنابراین از 2 نکته بالا این مهم دریافت می شود که اولا مصرف کننده اگر حتی در 1 ماه آج تایرش به زیر 30% برسد دیگر 5 سال معنی ندارد  و اگر آج تایرش بالای 30% باشد ولو 4سال و نیم هم طول بکشد شرکت وارد کننده باید پاسخگو باشد 

با این قانون که وضع شد جلوی افراد معدودی که کار در شرایط عیر نرمال با ماشین داشتند و ادعا 3سال یا 5 سال می کردند گرفته میشود  البته باز هم یاد آور می شود در 280000حلقه ما فقط 5 مورد داشتیم 

یعنی قاطبه مردم خود نیک میدانند با تایر خود چگونه استفاده می کنند و آیا حقوقی دارند برای مراجعه یا خیر ؟ 

بهر حال ما با این قانون موافق نبودیم و نیستیم بدلایل زیاد  اما بهر حال تمکین کردیم چون قانون شده بود 

و الا ما قصد داشتیم برای تمام نمایندگی های خود دستگاه دیاگ بگذاریم تا کلیومتر دقیق خودروها زمان شروع گارانتی چک شود تا از سو استفاده های احتمالی جلوگیری شود 

 

بقول نماینده خوبمان آقای خوشکنار ما قصد داریم با آموزش نمایندگان  و مردم میزان  رضایت مندی 100% را برای خود محفوظ بداریم در حال حاضر آمار مراجعات و فروش نشان میدهد رضایت مندی مردم از سلطان اُتِلــی % 99.9983 می باشد 

یعنی چیزی نزدیک به 100%  اما تا رسیدن سطح کیفی اطلاعات نمایندگانمان و مردم  برای گرفتن نتیجه 100%  فاصله 0.001  داریم   که باید الزاماتی را تعیین کنیم 

بهر صورت در حال حاضر از تمام برندهای موجود در بازار به لحاظ کیفی بالاتر هستیم و آمارها بوضوح این را نشان میدهد 

 

اینجا ایران است صدای ما را از جزیره کیفیت می شنوید   : سلطان اُتِلــــی AOTELI

 

 

 

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه